dissabte, 8 de juny de 2013

Projectes de millora/documentals i aprenentatges

Després de tota la feina feta durant aquest curs, van arribar els dies de presentar-la davant els companys de classe.
Alguns ho van fer a les classes ordinàries, per videoconferència, i altres en el seminaris, en el nostre cas el de Menorca.
En comentaré alguns: 


Projecte de millora: Som artistes! (escoleta Na Burguesa, Mallorca)
Per Aina
(
http://ainaruperezrado.blogspot.com.es/)

Aquest projecte de millora va ser exposat a classe, i el comento perquè em va resultar força interessant.
L'art és un dels grans temes olvidats, i tot i que sí es fan moltes activitats plàstiques a l'escola, moltes vegades no es relaciona amb el món artístic i amb els grans autors del món de la pintura.
Crec que és molt interessant ja al primer cicle d'infantil introduir als infants el el món de l'art.
L'experiència consisteix en 3 sessions on es treballen: Picasso, Miró i Barceló, apostant per autors espanyols.
Entre les activitats es creà un racó de l'art, es varen treballar els colors, el collage...
Em semblen molts bons temes on els nens aprendran i es divertiran a parts iguals! 



Projecte de millora: el pati de l'escola (La Salle Maó)
Per Sandra Campano (
http://mifuturoproyectoreflexioinnovacio.blogspot.com.es/)
Melissa Lozano (http://reflexioinnovaciomlozanocarretero.blogspot.com.es/) 
Natalia Vinent (http://reflexioinnovaciouibmenorca.blogspot.com.es/)

Aquesta proposta m'ha agradat molt per la varietat de material que han creat (material original i motivador pels infants) i les seves possibilitats de joc. 
Els materials que han confeccionat per la millora del pati són: 
- panell de so
- panell de canals
- panell de pissarra
- espai de cautxo
- bancs

- taules i tabalets
- carrils

- fems

Totes les idees eren molt originals i donaven molt de joc perquè els infants poguessin manipular i experimentar (sobretot els panells). 

Els objectius de les meves companyes eren sobretot orientats a proveïr el pati de més espais de joc i materials motivadors i encisadors pels infants, per tal que el moment del pati (que en general solen ser moments llargs ja que els nens necessiten estar a l'aire lliure i jugar) sigui, a més d'un moment lúdic un moment educatiu, ple de possibilitats. 

Estic convençuda que l'avaluació del projecte ha estat molt positiva, i que l'acollida d'aquests nous materials i espais per part dels infants ha estat tot un èxit!
Penso que no sorgiran grans obstacles ni dificultats. 




Documental: L'educació del futur
Per Sílvia Bassa (
http://reflexioinnovacioeducativa.blogspot.com.es/)


No puc deixar de comentar aquest documental perquè em va agradar molt. 
Dies abans havia pogut veure l'adelant i estava segura que el contingut del vídeo final seria molt millor, i no vaig equivocar-me. 
És un vídeo amb uns continguts que estan a l'ordre del dia, on es fa una crítica del moment pel qual està passant el nostre païs, la crisi econòmica, i enllaçant-ho amb una possible crisi de valors. Hi apareixen les imatges d'uns infants de P2 on es veuen que aquests nens, encara sense haver rebut les manipulacions de la societat adulta, no presenten aquesta crisi de valors.

Tot plegat ens ha de fer pensar com hauria de ser l'educació del futur.
El vídeo també suposa una reivindicació a la futura llei d'educació, que pretén ser més competitiva i més individualitzada, lluny del que realment es vol aconseguir amb l'educació actual, i amb la qual no anàvem desencaminats (almenys amb el que es refereix a Educació Infantil). 


Destacar i fer especial menció a l'edició i el muntatge del vídeo, que m'ha semblat molt encertat. 


I jo, què he après del treball dels meus companys/es? 

Després de totes les exposicions que he pogut veure que darrera cada projecte i darrera cada documental hi ha molta feina feta i moltes hores per arribar al resultat desitjat.

He pogut agafar idees de materials i estratègies per futurs projectes de millora, o per futures feines en una escoleta.

Tot plegat fa que ens poguem enriquir els uns dels altres i poguem veure les experiències que es duen a terme a cada escola, en el cas dels projectes de millora.
En general la majoria de propostes venien donades per la mateixa escola, i una gran quantitat d'elles estaven destinades a espais que no eren la mateixa aula (el pati, racons externs a l'aula, el passadís en el nostre cas...). Tot això, i en funció de cada escola, ens pot donar informació de les necessitats reals de l'escola, i pot ser senyal que, si bé donem molta importància i cuidem molt els espais d'aula, potser hi ha altres espais a l'escola que estan més "abandonats" o no tant cuidats, i els hi hauríem de prestar més atenció. 


Dels documentals, m'he sorprès de la seva originalitat i de l'edició d'alguns, que semblaven fets per veritables professionals! 


Justificació de les competències escollides:
1.4 Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant en la teoria com en la pràctica: he escollit aquesta competència perquè per comentar els projectess i els documentals he hagut de reflexionar i extreure conclusions per tenir opinions objectives i ben formades de la feina de les companyes. 
5.4 Preveu els obstacles i les resistències en l'aplicació del projecte de millora: durant la reflexió de la feina de les meves companyes he anat pensant si hi podrien sorgir obstacles o dificultats que estorbessin la bona feina. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada